Aquest any els nens i nenes de primer han començat a aprendre per racons. I què són els racons? Doncs s’assemblen molt a les multiactivitats que feien el curs passat però són més pautats i guiats. Ho fan a les hores de català, mates, castellà i plàstica.
Primer de tot, es presenten les activitats i s’organitzen per diferents espais de l’aula. Tot
seguit, l’alumnat pot escollir la proposta que més li agrada amb la responsabilitat d’acabar-la i portar-la a terme amb consciència. Cal que al llarg de la quinzena tothom hagi passat per tot arreu.
Normalment hi ha dues mestres a l’aula que guien l’aprenentatge dels nens i de les nenes, donen suport a qui ho necessiti i observen i avaluen als infants. Així mateix, les activitats s’adapten al procés d’aprenentatge de cadascú afavorint l’atenció personalitzada.
Generalment l’alumnat s’ha mostrat més motivat en relació a l’aprenentatge i a les tasques presentades, ja que està adaptat al nivell de cadascú i se sent capaç de resoldre-ho. S’ha observat que els nens i les nenes primer escullen la proposta que els és més fàcil i, com que aquesta metodologia els hi dóna seguretat, s’atreveixen a fer propostes que els suposa un repte.
Els resultats han estat molt positius i optimistes, per tant, continuaran utilitzant aquesta metodologia de treball per racons.